Myjnie autobusowe
Specjalizujemy się w dystrybucji profesjonalnych myjni autobusowych. Nasza oferta obejmuje myjnie portalowe i przejazdowe, które spełniają wszystkie obowiązujące normy. Są one chętnie wybierane przez przedsiębiorstwa komunikacyjne w kraju i za granicą.
Dzięki naszym myjniom utrzymanie czystości autobusów staje się prostsze i bardziej efektywne. Nasze produkty są nie tylko niezawodne, ale także przyjazne dla środowiska.
MYJNIE PORTALOWE BALTIC
Myjnie portalowe Baltic są dostępne na rynku od blisko 30 lat, przechodząc w tym czasie modernizacje, które dostosowują je do bieżących wymagań rynku oraz uzyskują najlepsze rozwiązania techniczne. Fakt ten sprawia, że jest to bez wątpienia czołowe tego typu urządzenie na rynku światowym.
Standardowo myjnia posiada 3 szczotki myjące, które uzupełnione mogą być lub zastąpione przez łuki mycia wysokociśnieniowego. Dzięki temu urządzenie jest wyjątkowo uniwersalne – może służyć zarówno do mycia autobusów czy pojazdów ciężarowych ale także śmieciarek, cystern, samochodów dostawczych a nawet osobowych.
Ta uniwersalność właśnie oraz wyjątkowa jakość wykonania i zastosowane rozwiązania techniczne sprawiają, że Baltic jest optymalnym rozwiązaniem tak dla zajezdni autobusowej, gdzie obok własnego, podstawowego taboru można również świadczyć usługi zewnętrzne, jak również dla bazy transportowej dysponującej własną, zróżnicowaną flotą.
Szereg wprowadzonych innowacji pozwala na jeszcze dokładniejszą pielęgnację karoserii, poprzez możliwość dokładnego skonfigurowania 15 programów mycia, a w nich każdego z 6 przejazdów portalu.
W związku z tym, możliwe jest np. wykonanie mycia wstępnego, które usunie brud z karoserii przed myciem szczotkowych lub mycia przejazdowego dla potrzeb szybkiej obsługi większej ilości pojazdów. Możliwe jest dokładne zaprogramowanie wykonania mycia z omijaniem nie tylko lusterek bocznych ale także tych wystających do przodu, stosowanych w ówczesnych autobusach.
Jednym z rozwiązań jest tzw. overlapping, czyli zawieszenie szczotek pionowych na niezależnych wózkach poruszanych za pomocą motoprzekładni. Dzięki temu rozwiązaniu szczotki pionowe na tyle i przedzie pojazdów przechodzą poza oś, pokrywając dokładnie myte powierzchnie. Ich przegubowe zawieszenie pozwala na dopasowanie się do wszystkich kształtów mytych pojazdów. Idealny kontakt z karoserią gwarantuje elektroniczny pomiar siły docisku.
Szczotka pozioma, której docisk jest również regulowany prądowo gwarantuje dokładne mycie przodu, dachu i tyłu samochodu.
Myjnia może być wyposażona w łuk natrysku środka zmiękczającego mycia wstępnego oraz łuk woskowania wraz z pompkami dozującymi.
Na uwagę zasługuje możliwość wyposażenia myjni w Robowash - unikalne rozwiązanie eliminujące konieczność skomplikowanego w przypadku samochodów ciężarowych ręcznego mycia wstępnego urządzeniami wysokociśnieniowymi. ROBOWASH poprzez dwie rotacyjne dysze, sterowane siłownikami pneumatycznymi, umieszczone na obu kolumnach portalu w sposób zautomatyzowany myje dolne partie samochodu strumieniem wody o ciśnieniu 100 bar w trakcie standardowego przejazdu portalu, skracając przez to w sposób istotny czas mycia samochodu.
W wersji HP, myjnia Baltic zapewnia możliwość automatycznego mycia wysokociśnieniowego (60bar) całej powierzchni wraz z podążającym za konturami pojazdów łukiem wysokociśnieniowym stając się idealnym narzędziem dla mycia taboru pozagabarytowego jak śmieciarki, cysterny, maszyny budowlane, etc.
Możliwość korzystania z dwóch źródeł zasilania wodą sprawia, że BALTIC jest w pełni przystosowany zarówno do systemów recyrkulacyjnych pełnych jak i częściowych.
MYJNIE PRZEJAZDOWE LFO
Myjnie z serii LFO są przeznaczone do mycia autobusów o wysokości do 3,5 lub 4,5m. oraz dowolnej długości w cyklu przejazdowym. Są one skonstruowane specjalnie zarówno pod kątem dużych zajezdni autobusowych, w których czas jakim dysponuje się na umycie dużej liczby taboru jest relatywnie krótki jak i zajezdni mniejszych, gdzie liczba autobusów jest mniejsza.
Myjnia zapewnia bardzo dobre mycie i pielęgnację pojazdów przy utrzymaniu przepustowości od 40 do 60 autobusów/h. W pełni zautomatyzowanym cyklu elementy myjni dopasowują się do różnych gabarytów autobusów myjąc dokładnie wszystkie powierzchnie karoserii: przód, tył i boki, oraz opcjonalnie podwozie, wysokociśnieniowe mycie kół, etc. Na życzenie w myjni można zainstalować system suszący składający się z 4 lub 6 wentylatorów.
Myjnie LFO są wszechstronnie sprawdzone w zajezdniach polskich i europejskich i stanowią jedyne tak kompleksowe rozwiązanie problemu utrzymania czystości autobusów w nowoczesnych zajezdniach autobusowych, gwarantując pełne bezpieczeństwo dla lakieru.
Myjnia może występować z wersji z 4 lub 6 szczotkami pionowymi oraz z lub bez szczotki poziomej myjącej dach.
Pracują m.in. w zajezdniach w przedsiębiorstwach komunikacyjnych w Krakowie (3 szt.), Lublinie (3 szt.), w Gliwicach czy Tychach.
MODEL |
. |
LFO 435 |
LFO 535 |
LFO 635 |
LFO 735 |
szczotki pionowe |
szt. |
4 |
4 |
6 |
6 |
szczotka dachowa |
szt. |
- |
1 |
- |
1 |
wymiary konstrukcji myjni |
dł./szer./wys. |
8,5/4,8/4,1 |
9,6/4,8/5,1 |
10,4/4,8/4,1 |
11/4,8/5,1 |
wymiary min. hali |
m. |
12/6/4,3 |
13/6/5,3 |
13,5/6/4,3 |
14,5/6/5,3 |
wysokość mytego pojazdu |
m. |
3,50 |
3,50 |
3,50 |
3,50 |
szerokość pojazdu |
m. |
2,50-2,70 |
2,50-2,70 |
2,50-2,70 |
2,50-2,70 |
napięcie zasilania |
V |
400 |
400 |
400 |
400 |
moc |
kW |
9 |
10,5 |
12 |
13,5 |
czas mycia |
min. |
1,5 |
1,5 |
1,0 |
1,0 |
MYJNIE PRZEJAZDOWE LFC
LFC jest nowoczesną myjnią przejazdową autobusów i samochodów ciężarowych pozwalającą na obsługę ok. 20 pojazdów w ciągu godziny.
Myjnia posiada 4 szczotki pionowe myjące powierzenie boczne, przód i tył pojazdu oraz szczotkę poziomą dachową (opcjonalnie).
Urządzenie może być dodatkowo wyposażone w łuk ciśnieniowego mycia wstępnego, łuk piany aktywnej oraz łuk wosku. Możliwy do zainstalowania jest również system do mycia podwozia oraz zespół wentylatorów suszących na wyjeździe z myjni.
Myjnia posiada sygnalizator świetlny pozwalający na płynny i bezkolizyjny „przepływ” potoku mytych pojazdów. Proces mycia inicjowany jest przy pomocy fotokomórek i przebiega w pełni automatycznie. Możliwy jest wybór funkcji przeskakiwania lusterek mytego pojazdu.
Dzięki swojej zwartej konstrukcji myjnia wymaga do montażu hali o długości zaledwie 8,5 m, co pozwala na znaczne ograniczenie kosztów całkowitej inwestycji.
MODEL |
_ |
LFC 435 |
_ |
JEDNOSTKA |
_ |
szczotka pozioma |
szt. |
opcja |
szczotki pionowe |
szt. |
4 |
długość konstrukcji |
m. |
5,70 |
szerokość konstrukcji |
m. |
5,80 |
wysokość urządzenia |
m. |
4,50 |
wysokość mytego pojazdu |
m. |
3,50 |
szerokość pojazdu |
m. |
2,50-2,70 |
napięcie zasilania |
V |
230/400 |
napięcie kontrolne |
V |
24 |
moc |
kW |
9,6 |
pobór mocy / pojazd |
kW/h |
0,24 |
średni pobór wody |
l |
300 |
ciśnienie powietrza |
PSI |
80 |
czas mycia |
min. |
1,5-2 |
wymagana długość hali |
m. |
8,5 |
wymagana szerokość hali |
m. |
6,5 |
wymagana wysokość hali |
m. |
5,8 |